Spelen in een online casino is geweldig leuk, let echter op de gevaren zoals gokverslaving!

Hoe beoordelen wij de service?

casino's service

To serve or to get served

De kwaliteit van online casino’s kun je op vele verschillende manieren meten, maar eigenlijk is er één factor die doorslaggevend is: De service. Een goed en betrouwbaar online casino zal goede service leveren. Een online casino waarvan de service tekortschiet, schiet doorgaans ook tekort op andere vlakken.

Wat is goede service?

Goede service is eigenlijk een hele brede term. In de wereld van online casino’s komt het er kort gezegd op neer dat je als klant kunt rekenen op je veiligheid, betrouwbaarheid en comfort. Met veiligheid wordt bedoeld of je met een gerust hart vertrouwelijke gegevens online met een casino kunt delen. Betrouwbaarheid betekent in dit geval in hoeverre een casino je een eerlijk spel met eerlijke kansen kan garanderen en comfort verwijst naar de algehele ervaring die je hebt als klant.

Hoe meet je service?

Het woord ‘service’ is eigenlijk heel subjectief. De meningen over wat goede service is kunnen dus heel erg uiteenlopen. Toch is er een vrij eenvoudige manier om te checken of het online casino van jouw keuze goede service levert. Dit kun je namelijk meten door contact op te nemen met de helpdesk van een online casino.

E-mail, live chat of telefoon

De helpdesk van een online casino kun je doorgaans bereiken per e-mail, live chat en/of telefoon. Dit zijn uitstekende kanalen om bijvoorbeeld uit te vinden wat de gemiddelde uitkeringspercentages van een casino zijn. Ook kun je er terecht met vragen over bijvoorbeeld privacy.

De kenmerken van een goed casino

De reden dat contact met een helpdesk zo inzichtelijk kan zijn is dat het direct laat zien hoe een online casino met haar klanten omgaat. Een goed casino zal als geen ander begrijpen dat het best eng kan zijn om vertrouwelijke gegevens online met een onbekende te delen. Ze zullen dan ook de nodige moeite doen om duidelijkheid te verschaffen. Om die reden zal een goed online casino dan ook altijd snel reageren op een mail of chatbericht. Ook zal een bedrijf dat goede service verleent maar wat graag openheid van zaken geven. Je zou dus kunnen stellen dat de kwaliteit van de helpdesk een afspiegeling is van de kwaliteit van het gehele bedrijf.

Hulp komt vaak van verre

Bedenk wel dat online casino’s tot op heden nog geen Nederlandse bedrijven zijn. Er zijn wel casino’s die zich uitsluitend richten op de Nederlandse markt en dan ook een site hebben die geheel in het Nederlands is geschreven, maar ook dit zijn buitenlandse bedrijven, gevestigd in landen als Malta of Gibraltar. Het land van herkomst zegt absoluut niets over het niveau van de geleverde service, maar vaak wel over de taal ervan. Wanneer je met een online casino in gesprek gaat (buiten het spelen om), dan is de kans groot dat je niet in het Nederlands te woord wordt gestaan.

service

Goede service…


Over het buitenland gesproken…

Hoewel een goed casino zich in principe in elk land kan verstigen waar online casino’s legaal zijn, staan landen als Malta en Gibraltar erom bekend wetgeving te hebben die betrouwbare en veilige online casino’s goed faciliteert. Dit komt er in de praktijk op neer dat deze landen een goede regelgeving kennen en dat de kwaliteit van de diensten scherp in de gaten wordt gehouden.

De plek om goede service te zoeken

Dit maakt online casino’s uit deze gebieden uitstekende kandidaten om te testen. Neem maar eens contact op met de helpdesk van een van deze bedrijven en leer van je ervaringen hiermee. Je zal op den duur zien dat casino’s onderling verschillen en dat je de beste speelervaringen zal hebben bij casino’s die open en eerlijk zijn, vriendelijk en to the point. Bovendien zijn het online casino’s die snel op je contactvraag reageren de casino’s die over het algemeen het belang van een tevreden klant goed snappen.